PENAFIAN

SAYA MERUPAKAN SEORANG PLHIV
SAYA BUKANNYA SEORANG KAUNSELOR TERLATIH ATAU DOKTOR PAKAR DALAM BIDANG ID
JAWAPAN DAN KOMEN SAYA BERDASARKAN PENGALAMAN, INGATAN SAYA
SEKIRANYA TERDAPAT KESILAPAN, MOHON DIPERBETULKAN.

Thursday, April 02, 2015

ULANGTAHUN KE-3

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Alhamdulillah, bersyukur aku atas kesihatan yang Allah kurniakan kepadaku, umur yang panjang untuk menikmati alam fatamorganaMu ini Ya Allah.

Alhamdulillah, sekejap sahaja rasanya masa berlalu. Kini sudah 3 tahun aku sah bergelar PLHIV di Malaysia ini.

Sepanjang 3 tahun ini berbagai perkara pahit manis aku lalui. Syukur aku masih diberikan kesempatan untuk menikmati keindahan alam fatamorgana ini.

InsyaAllah, sabtu ini 4 April 2015 aku akan menemui doktor di Hospital Sungai Buloh untuk mengetahui keputusan ujian darah keatas sampel darah yang diambil sebulan lalu.

Semoga keputusan yang aku terima nanti bertambah baik hasil daripada memakan ubat HAART aku dengan izin Allah.

 InsyaAllah, apabila aku terima keputusan Sabtu ini aku akan update dalam blog aku yang tak seberapa ini.

Pesan aku kepada mereka yang melakukan aktiviti berisiko, yang masih belom melakukan ujian HIV segeralah berbuat demikian.

Kepada PLHIV yang telah lama dan masih baru aku doakan kalian sihat selalu. Yang telah mengambil HAART makanlah dengan penuh disiplin agar kesihatan anda terjamin dengan izin Allah.

No comments:

Post a Comment