PENAFIAN

SAYA MERUPAKAN SEORANG PLHIV
SAYA BUKANNYA SEORANG KAUNSELOR TERLATIH ATAU DOKTOR PAKAR DALAM BIDANG ID
JAWAPAN DAN KOMEN SAYA BERDASARKAN PENGALAMAN, INGATAN SAYA
SEKIRANYA TERDAPAT KESILAPAN, MOHON DIPERBETULKAN.

Friday, March 16, 2012

AKU (1)

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Salam Perkenalan.


Assalamualaikum.

Aku dilahirkan pada hujung Mac 1980an di sebuah hospital di sebuah daerah di Selangor. Orang tua aku telah namakan aku dengan nama seorang tokoh Islam yang agak terkenal dari negara seberang. Tapi di sini, cukuplah kalau aku gelarkan diriku sebagai Am. Aku merupakan anak lelaki tunggal dalam keluarga aku. Adik beradik aku yang lain semua perempuan.

Seperti biasa, kehidupan kanak-kanak aku macam biasa-biasa je. Almaklum la keluarga aku bukan orang senang. Orang biasa-biasa je. Namun aku tetap bersyukur dengan apa yang aku ada ketika itu. Nak bangga sikit UPSR aku dapat result yang gempak juga iaitu 3A 1C. Tak sangka dapat result camtu. Mesti nak tau kan yang C tu apa kan... Yang C tu tentulah English.

Memasuki alam sekolah menengah pula, aku bersekolah di sekolah di pekan berhampiran kampung aku. Sekolah menengah kat area sini ada 1 je yang paling dekat. Ha, kat sini aku pun nak bangga sikit apabila result PMR aku pun agak gempak. Nak tau ke??? Ok la aku dapat 6A, 1B, 1D. Lagi sekali English mendapat tempat terakhir. Hihihi.... Aku sekolah kat sini sampai form 4 je. Tu pun x sampai 2 bulan.

Lepas result PMR keluar aku telah memohon ke untuk memasuki sekolah teknik. Aku minat teknikal. Syukur, aku diterima masuk ke sebuah sekolah teknik di sebuah daerah di Selangor. Jurusan Kejuruteraan Awam. Sekolah teknik nie x ramai pelajar perempuan masa aku form 4, cukup untuk 1 team net ball je bila dicampur pelajar permpuan form4 ngan form 5. Sadis kan... hehehe.... Bila bangunan asrama baru siap, baru la pelajar perempuan ramai. Masa tu dah form 5. Kejutan budaya. Mana tak nya setahun x nampak pelajar perempuan ramai tetiba jadi ramai.. hihihih. Sekali lagi aku nak membangga bilamana result SPM keluar, aku telah memperolehi semua gred yang ada dalam SPM sistem terbuka (1st generasi SPM Terbuka) kecuali gred 9G. Gred nie je xda dalam slip aku... Alhamdulillah semua lulus.

Dipendekakan cerita, aku sambung belajar di sebuah IPTA di Shah Alam dalam jurusan Kejuruteraan Awam juga. Aku paling beruntung sebab sepanjang aku belajar tak pernah keluar dari TANAH TUMPAHNYA DARAHKU iaitu SELANGOR. Belajar kat sini 3 tahun. Habis 3 tahun aku grad. Bangga dapat grad dalam tempoh 3 tahun. Ada la 7 orang classmate aku sangkut, tambah 1 sem lg. hihihi

Habis study aku menganggur lebih kurang 6 bulan. Lepastu aku dapat offer kerja. Ni pun member aku tolong rekemen. Alhamdulillah dapat. Untuk pengetahuan aku x suka kerja pejabat so aku kerja dalam site. Alhamdulillah sampai sekarang aku masih kerja dalam company ni... Baru-baru nie ada apply new job tp rasa-rasa  tak nak ambik. Nak stay company ni.

Aku dah mengantuk nie. mungkin kesan ubat batuk yang aku telan tadi.. InsyaAllah esok aku sambung cerita lagi.


4 comments:

  1. seronoknya baca kisah hidup akupositif kisah kita hampir samalah harap boleh hubungi hagemarusan@gmail.com saja nak berbual panjang dan bertukar pendapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai hagemarusan
      salam perkenalan
      terima kasih sudi baca blog saya yg tak seberapa ni

      Delete